Malam Terakhir

Salam akhir ramadhan...salam syawal...Malam nie merupakan malam terakhir Zack kat bilik hostel nie. Insya-Allah, esok tengahari Zack akan bertolak balik ke kampung untuk menyambut kehadiran Syawal bersama keluarga tercinta. Zack harap stesen bas Kangar tak sesak la esok. Agak melecehkan la ramai2 sesak2 nie. Suasana akan menjadi haru biru, kucar-kacir. Tidak aman dan tenteram sekali.

Cerewet tol kan? Tapi memang betul, Zack tak suke sesak2 nie. Rase tak tenteram. Rase kelam kelibut. (ade yg faham ke)...Oklah, Zack tak nak cakap banyak2. Sekarang nie dalam mood balik kampung nie. Nak kemas2 bilik dan baju. Esok, pas je kelas terus cau. Takut tak de bas nak ke Butterword. Tak tahu la ramai ke tak esok. Harap2 tak ramai la erk.

So, dikesempatan yang ada nie Zack nak ucapkan kepada semua pembaca blog Zack nie dan juga kengkawan Zack yang bertebaran di serata pelusuk Malaysia dengan ucapan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Fitri. Zack memohon kemaafan daripada saudara dan saudari seandainya Zack ada melakukan kesalahan dan kesilapan kepada kamu semua. Dalam kita girang meraikan kadatangan Syawal, jangan dilupa kepada mereka yang tidak bernasib baik.

Jaga diri masing-masing dan jangan main mercun. Tengok saja lah surat khabar hari ni, putus jari la, hancur tangan la...So, amik la iktibar. Bukan itu caranya Islam menganjurkan kedatangan Syawal. Fikir-fikirkanlah erk. Okies...selamat jalan, selamat pulang ke kampung halaman. Assalammualaikum...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih