Andai

Andai otak dapat menzahirkan pemikiran,

Pasti hari ni dia akan paparkan,

Kemesraan kita berdua.


Andai mata ku dapat berkata-kata,

Pasti hari ni dia akan bertanya,

Kenapa keayuan mu tak dapat ku lihat?


Andai telinga ku dapat berkata-kata,

Pasti hari ni dia akan bertanya,

Kenapa suara manja mu tak dapat ku dengar?


Andai hidung ku dapat berkata-kata,

Pasti hari ni dia akan bertanya,

Kenapa wangian mu tak dapat ku hidu?


Andai mulut ku dapat berkata-kata,

Pasti hari ni dia akan bertanya,

Kenapa kamu tak menerima ciuman ku?


Andai lidah ku dapat berkata-kata,

Pasti hari ni dia akan bertanya,

Kenapa aku tidak mengucapkan kata rindu pada mu?


Andai tangan ku dapat berkata-kata,

Pasti hari ni dia akan bertanya,

Kenapa kelembutan tangan mu tak dapat ku sentuh?


Andai siku ku dapat berkata-kata,

Pasti hari ni dia akan bertanya,

Kenapa aku tak dipaut mesra oleh mu?


Andai kaki ku dapat berkata-kata,

Pasti hari ni dia akan bertanya,

Kenapa aku tidak melangkah seghairah semalam?


Andai kasih ku dapat berkata-kata,

Pasti hari ni dia akan merintih,

Kenapa aku tidak dapat sayang dari mu?


Andai hati ku dapat berkata-kata,

Pasti hari ni dia menguar-uarkan,

Bahawa aku telah kamu tawan.


Andai cinta ku dapat berkata-kata,

Pasti hari ni dia akan melaungkan,

Aku cinta padamu.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih