Just Around The Corner

Dalam kedinginan hening malam yang seharian dihujani mutiara alam, ditemani dengan segelas Nescafe dan dendangan lagu instrumental, Zack masih betah menelaah. Membaca, memahami dan mengingat teori2 Abraham Maslow, John Piaget, Gagne, Ivan Pavlov, J.B Watson, E.L Thorndike, B.F Skinner, Albert Bandura, dan beberapa lagi tokoh. Gigih? Mungkin. Selasa dan Khamis depan merupakan dua first paper final semester untuk Zack.

Actually, Zack gementar. Entah kenapa Zack sendiri tak tahu. It’s different from last semester. Kawan2 Zack yang lain masih belum menyentuh buku tapi Zack sudah. Ramai jugak yang perli Especially, yang bilik nyer berhampiran dengan Zack dan tahu Zack tengah study. Tapi, diorang tak tahu apa yang Zack rasakan. I don’t want my pointer drop down from last semester. Zack nie bukan la dalam golongan yang bijak pandai.

Zack perlu buat sesuatu untuk diri Zack. My target for this semester, what I want my pointer must become more than last semester. More than 3.5 and hopefully never above 3.6. That’s my target. And I believe if I’m done more effort I’ll get what I want. I must believe myself now that I’m can do it. Tak nak lagi bergantung sepenuhnya pada soalan2 spot.

Kali nie Zack harap Zack dapat buat yang terbaik untuk diri Zack. I don’t care what ever people around me talking about. What I know, this entire thing I do for myself. For my parents. Di samping Zack berusaha sehabis baik nie, Zack tak lupa untuk memohon kepada yang Maha Berkuasa supaya membantu Zack untuk melakukan yang terbaik. Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya. Kita hanya berusaha, yang menentukan hanya Dia.

Zack hanya insan yang lemah, tanpa bantuan dan bimbingan dari-Nya sudah pasti Zack takkan mampu untuk melakukan apa saja. Kepada kawan2, Zack nak mohon ampun dan maaf atas semua kesalahan Zack sepanjang semester nie. Doakan kita sama2 berjaya mengharungi peperiksaan pada minggu hadapan.

Salam jihad.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih