Pincang

Yang indah itu bahasa, Yang manis itu kata, Yang tulus itu hati, Yang mulia itu peribadi. Salam sejahtera dan salam diskusi.


Tengok beg duit, duit tinggal RM 38. Tolak duit tiket bas RM 25 tinggal RM 13. Malam nie pose le nampak nyer. Lepas beberapa minit, member ajak gi makan kat cafe. Tekan perut. Otak sampaikan maklumat pada kaki untuk melangkah ke cafe. Order nasi goreng biasa dengan milo ais, RM 4.50. (har....mahal....) Tengah lepak tunggu order, berlaku pertukaran maklumat dan pengetahuan baru melalui member Zack. Rupanya banyak kepincangan dan 'penyelewengan' yang berlaku.

Kalau nak dikupaskan mungkin makan masa. Tapi, apa yang harus kita lakukan? Ini adalah hak kita. Kita harus mendapatkannya. Salah kita atau salah orang yang mentadbir? Satu langkah proaktif perlu diambil. Kita tidak mampu lagi berpeluk tubuh berdiam diri. Saluran? Birokrasi? Lakukan mengikut laluan dan saluran yang betul. Yang menghapuskan konstroversi dengan menimbulkan kontroversi lain. Masanya akan tiba. Ayuh kawan2.

>>Till Then<<


Ulasan

AkU berkata…
erk..xpaham....*pitam....
Zack Azrin berkata…
hehehe....xde....pasal pantadbiran kampus nie ha....macam2....huk3

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih