Simple Life

Yang indah itu bahasa, Yang manis itu kata, Yang tulus itu hati, Yang mulia itu peribadi. Salam sejahtera dan salam diskusi.

Hidup nie mudah. Pada Zack, kiter jaga diri kiter baik2. Setiap apa yang menimpa adalah berpunca dari diri sendiri. Menjaga hubungan sesama manusia juga penting. Tapi jangan sampai mengabaikan dan memusnahkan diri sendiri. Zack hidup dengan gaya dan cara Zack. Zack pegang kepada satu prinsip hidup. Kalau tak nak orang bagi masalah pada diri kiter, kiter jangan bagi masalah pada orang. Do you agree?

Setuju atau tidak kalau Zack katakan bahawa orang yang memberi masalah kepada kiter sedangkan kiter tak pernah bagi masalah pada diri dier sebagai seorang yang zalim? Zalim sebab menyusahkan orang yang tak pernah timbulkan masalah. Masing2 ada pendirian. Pandulah pendirian itu ke arah yang betul. Semua orang tidak sempurna tetapi sekurang2nya jadilah sebaik yang mungkin. Jaga diri sendiri akan menjadikan kiter manusia yang manyenangkan orang.

Mereka yang kenal Zack akan tahu siapa Zack sebenarnya. Zack takkan jadi yang bukan2 kalau orang tak ransang Zack untuk jadi bukan2. Takkan giler Zack kalau orang tak wat giler dengan Zack. Zack tak cakap Zack baik. Kalau orang cakap Zack baik, tengok orang yang cakap tu jenis macamana. Zack berkawan dan layan setimpal dengan apa yang diberi kepada Zack. Tindakan Zack sukar diramal. So, jangan ramal and jangan tunggu apa yang Zack nak buat. Menyusahkan diri sahaja.

>>Till Then<<


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih