(+)

Yang indah itu bahasa, Yang manis itu kata, Yang tulus itu hati, Yang mulia itu peribadi. Salam sejahtera dan salam diskusi.

Alhamdulillah, dah masuk minggu kedua aku kat kampus. Apa yang aku boleh katakan, semuanya berjalan dengan lancar dan teratur. (walaupun ade gak yang xteratur....hahahha....) Walau apapun, aku cukup bersyukur sehingga sekarang aku masih boleh fokus kepada pelajaran aku. Aku jugak bersyukur kerana aku berjaya melakukan satu anjakan yang positif.

Apa yang pernah dinyatakan dan dikongsi bersama pensyarah idola aku, aku berjaya aplikasikan. Dan ternyata kesannya begitu baik pada diri aku. Baru aku tahu, untuk seseorang itu berjaya dengan cemerlang harus melakukan sesuatu yang luar biasa dan harus mempunyai kekuatan dalaman. Aku harap aku boleh gunakan semua yang beliau kongsi dengan aku untuk aku menjadi sepertinya.

Kesimpulannya, aku mengecapi kehidupan yang lebih ceria, senang dan bebas dari bebanan yang tidak sepatutnya aku tanggung. Filter itu ternyata amat perlu dan amat praktikal digunakan. Hah! Aku rasa puas dengan kehidupan aku sekarang. Syukur kepada Allah swt. Aminnnn....

- P E N A M A Y A -
"Manusia lebih cenderung mengkritik dari membantu"

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih