Lembutnya Lelaki

Yang indah itu bahasa, Yang manis itu kata, Yang tulus itu hati, Yang mulia itu peribadi. Salam sejahtera dan salam diskusi.


Hoho...jangan buat kesimpulan awal mengenai tajuk kali nie. Aku bukan nak bercerita  mengenai 'lembut'nya lelaki, tetapi lembutnya hati seorang lelaki. Lelaki kita boleh ibaratkan sebagai kerak nasi. Tak pon kerak pulut. Tak pon kerak bumi. (wakakakakaka....) Aku mulai sedar, segagah mana sekali pon seorang lelaki itu; sedegil mana sekali pon seorang lelaki itu; ia hanya dapat ditundukkan dengan hanya seorang perempuan. Subhanallah, indah sungguh ciptaan Allah swt.



Bijaksananya Allah swt mencipta perempuan dengan segala kelembutan dan keayuannya untuk menundukkan seegoan, kegagahan dan kedegilan seorang lelaki. Dulu mungkin aku tak rasai apa yang dikatakan panahan seorang perempuan. (wah statement...wakakaka) Kini, setelah meningkat dewasa pengertian ini mula dirasai. Arghh...ape dah jadi dengan aku nie. (kikikikiki...) Hanya doa aku panjatkan. Terciptanya Adam itu berpasangan dengan Hawa.


Kalaulah ianya datang dari Pencipta; aku menerima dengan tangan yang terbuka. Aku pasti, ini yang terbaik bagi aku. Cukup sudah aku mempermainkan perasaan orang. Cukup sudah aku menutupi hati aku disebabkan sejarah lama. Hidup mesti ada perubahan. Semoga apa yang berlaku esok, hari ini dan akan datang membawa aku dan semua manusia ke arah hidup berkasih sayang.

- KATA AKU -
"Bukan kata kau"

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
wah2....zack..dh ade org y pnye skang...
Zack Azrin berkata…
teman tapi mesra...
Tanpa Nama berkata…
haahha..y k?/
sape??
nak knal gak..ehehe..
ikhlas dri amz..
Zack Azrin berkata…
ceh....
amzserizawa uper nyer....
ko g la men jauh2....
cri sndirik....
wahahahaha....

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih