Aishiteru

Yang indah itu bahasa, Yang manis itu kata, Yang tulus itu hati, Yang mulia itu peribadi. Salam sejahtera dan salam diskusi.

Hari demi hari aku lalui dengan tabah. Setiap langkah aku penuh dengan kepasrahan. Walaupun kehidupan aku sekarang  penuh dengan tawa tapi aku masih terasa kehilangan. Arghhh...apa lagi harus aku buat? Sibuk dengan assignment, aku suka dengan harapan aku dapat melupakannya. Namun sia-sia. Masih berputar-putar difikiran aku. Huh...aku fed-up nak melupakan semua tu. Makin nak lupa, makin ingat pulak.

Malam nie, blok asrama sunyi. Sesunyi hati aku. Oh...esok cuti Nuzul Quran. Kalau dicampur dengan hari Sabtu dan Ahad, 3 hari cuti. Bebudak asrama amik kesempatan balik kampung bertemu orang tersayang. Roomate aku pun dah lama cau dari bilik nie. Balik kampung. Sebulan lak baru nak jumpe. Ermm...aku baru habis kemas bilik. Esok pagi-pagi aku dah nak berangkat balik kampung.

Next week, akan menjalani BSE kat kampung. Then, sambung 2 minggu cuti mid-sem and cuti raya. Keseluruhannya aka akan meninggalkan kampus nie selama sebulan dan akan berhibernasi kat rumah tercinta juga selama sebulan. Panjang cuti aku kali nie. Apa nak buat cuti nanti? Menghabiskan masa dengan family dan nak lepak dengan kawan2 aku. Hope dengan cara nie aku dapat melupakan segalanya.

Aku nak kongsi sikit pasal dua buah lagu yang selalu aku dengar sejak dua menjak nie. Entah kenapa aku tak jemu-jemu dengar lagu nie. Lagu pertama adalah "Without You". Lagu nie Mariah Carey nyanyi. Kalau korang ada lirik dia, korang renungkan bait2 lirik dia. Walaupun sedikit melampau, tapi mendalam maksud yang nak disampaikan melalui lagu nie.

Lagu kedua adalah lagu yang member aku bagi. Masa aku tengah hangat2 suam2 kuku melayan perasaan sewaktu dia masih bersama aku. Tajuk lagu tu Aishiteru yang bermaksud aku cinta kamu. Aku tak tahu nie bahasa apa. Tapi rasa2 nyer bahasa Indonesia kot. Sebab yang nyanyi lagu nie suara ala-ala Indon sket. Itu semua tak penting. Yang penting adalah lirik dia.

Lepas aku dengar lagu nie, aku terus cari lirik. Practice nak nyanyikan untuk dia. Tapi, belum sempat aku habis practice dengan jayanya (hahahahha...jaya sangat...) ribut petir melanda. Banjir. (hahahahaha...) Terus tak jadi practice and nyanyikan untuk dia. Tapi, sampai sekarang aku still dengar lagu nie. So, aku nak kongsikan lirik nie dengan korang.

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu
Sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana


Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru


Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan
Saat kau jauh disana rasa cemburu
Merasuk kedalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan


Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru


Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
Owu..wo..o..
Lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai disini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Kumohon kau kembali


Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala
Shiniteruyo shiniteruyo


Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru


Wo..wo..wo..
Wo..wo..wo..a a ai aishiteru

 Nak nyanyi macamana? Korang try2 la cari kat Youtube kot2 ada. Nak aku nyanyi korang tak dengar. (hahahahahaha...) Erm....aku nak cakap apa lagi erk? Kegersangan idea laaa...(hek3...) Aku rase malas dah nak taip. Nak rest then esok nak balik kampung. Rindu sangat dengan mak, abah, and adik2 aku. Especially Azim. My little brother. Adik yang paling rapat dengan aku and paling manja dengan aku. Walaupun kitorang 3 beradik je, aku lagi rapat dengan yang bongsu nie. Adik kedua tu beza 3 tahun. Mungkin sebab kitorang rapat sangat umur yang tak rapat. (wakakakaka...) Yang bongsu nie baru 5 tahun.

Oklah guys, aku nak undur diri dulu. Selepas nie aku dah jarang la nak update blog nie. Facebook dah 3 hari aku tak online. Sengaja tak nak online. (hahahaha...) Biarkanlah dulu Facebook tu. Nanti bila aku dah ready aku online balik erk. Jadi sebagai penutup, aku nak buat ucapan sikit. (hehehehe...) Macam Perdana Menteri lak nak wat ucapan penutupan. (hak3...)

Aku nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI kepada semua followers aku and kepada semua pembaca blog aku also kepada semua yang mengenali ataupun yang tak kenal aku. Sebelum raya, JALANILAH IBADAH PUASA dengan tawadoq dan kesabaran. Posa sampai habis. 30 hari. Bukan 23 hari je. (hahahaha...) Semoga kita perolehi keberkatan dari Allah swt.

Yang mana tinggal kat Perak, area2 Taiping...Bagan Serai...Parit Buntar...Kuala Kangsar...Trong...Selama...jemput2lah datang rumah aku kat Changkat Jering. Aku wat 30 hari close house. (hak3....) Gurau2 je. Jemput la datang rumah. Before datang tu, rojer2 aku lu. Bukan apa, senang nak tutup semua pintu2. (hehehehe...) Senang aku nak wat prepairation tuk korang. Tak de la datang makan kepek je.

Di kesempatan nie jugak, aku nak menyusun 10 jari (yang sebelum nie tak tersusun...he3...) memohon kemaafan kepada mereka2 yang terasa...tersinggung...tersentuh....dengan tingkah laku aku yang tak berapa nak betol and giler2 nie. Mulut and perangai aku memang pelik2. Tapi hati...subhanallah...baik yang teramat2. (hahahahhaa...) Aku harap sangat korang maafkan aku. Maafkan erk...(hehehe...) Oklah...selamat semua. Jumpa lagi di lain ketika. Wassalam.

* nota kaki: dalam Ramadhan aku bertemu dengan kesedihan. harap dalam Syawal aku bertemu dengan kegembiraan.

-KATA AKU-
"Bukan kata kau"

Ulasan

Afzainizam berkata…
.•'´(_¸.•'´*♥♥*`'•.¸_)`'•.
----==--Kami Mengucapkan---==----
Selamat Hari Kemerdekaan ke 53
'•.¸(¯`'•.¸*♥♥*¸.•'´¯)¸.•'
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com


Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami. Salam sebuah persahabatan salam satu perkenalan dari blog kami... Moga kami mendapat maklum balas dan respont yang baik dari blog anda...

singgah sini jenggok blog anda... jauhnya datang dari sebelah utara rupanya blog ni

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih