Ramadhan

Yang indah itu bahasa, Yang manis itu kata, Yang tulus itu hati, Yang mulia itu peribadi. Salam sejahtera dan salam diskusi.

Masih belum terlewat untuk aku ucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan  yang mulia lagi penuh keberkatan ini. Alhamdulillah, sehingga kini aku masih berkuasa untuk berpuasa dan melaksanakan tanggungjawab aku. Cabaran dan dugaan tu perkara biasa la. Harus kita tempuhi setiap hari. Cabaran yang paling besar adalah cabaran dalam menghadapi segala tohmahan dan kata-kata manusia terhadap diri. Kita kenal siapa diri kita. Tetapi menjadi masalah apabila orang lain mengenali diri kita lebih dari kita mengenali diri kita sendiri.

Benar...kadang2 kita tidak mengenali diri. Tapi, tidak bermakna orang lain mengenali sebenar-benarnya mengenai diri kita. Ah...malas aku nak fikir. Semakin kita fikir, semakin bertambah kekusutan di kepala. Bukan nak memajukan diri kita, tetapi memudaratkan diri lagi ada. Justeru, persetankan semua yang berlaku. Biarkan luncai dengan labu-labunya.

Hari demi hari yang datang semakin menyibukkan aku. Homework...Assignment...Coursework...macam2 lagi perlu aku selesaikan. Pendek kata, hari2 yang akan datang menjanjikan kesibukan yang mutlak. Walaupun ada saja rintangan yang berusaha menghalang segala usaha2 yang aku lakukan. Namun, segalanya harus aku teruskan dan lakukan.

Entah apa yang aku taip kali nie. Tak de idea. Merapu je lebih. Oklah...aku tinggalkan korang dengan entry nie buat seketika. Harap diberi kesempatan untuk aku update lagi sebelum aku balik raya.

-KATA AKU-
"Bukan kata kau"

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih