Takde Tajuk

Yang indah itu bahasa, Yang manis itu kata, Yang tulus itu hati, Yang mulia itu peribadi. Salam sejahtera dan salam diskusi.

Semalam aku tak de mood. Ade sikit masalah jiwa. (belum sakit jiwa lagi...) Ape pun, semuanya dah settle. Kembali kepada sedia kala. Hanya berharap dan bergantung kepada masa untuk menentukan kesudahannya. Pagi nie plak, assembly kejap je. Hujan turun. Bertempiaranlah anak2 Adam dan Hawa mencari pelindungan dari kebasahan. Kelas seterusnya pukul 9 pagi. Jam kat pergelangan tangan aku baru kul 8 pagi. Ajak member lepak kedai makn roti canai. Layan habis. Keje ketawa je lepas makan. Ade ke yang dikutuk, dikata, terkutuk, dan terkata. Habis 3 batang colok jenama ape entah. (bukan aku...member aku...)

Masuk balik kampus 20 minit sebelum kelas. Jam dah pukul 9 pagi. Anak2 Adam dan Hawa kelas aku masih berkeliaran. Mencari hala tuju. POOOOOMMMMM...kelas batal! HOOOOYEEEEYYYY...sekor2 muka berseri2. Almaklum la...hari nie tak ada langsung kelas. Malam nanti plak kelas BM. Bedtime. Aku? Terus berlalu ke asrama. Golek2 atas katil. Layan lagu HUJAN dalam cuaca nyaman kedinginan. Hujan semakin lebat di luar sana. Kalau tido pun bagus. Tapi, tak nak tido. Terlalu lama dah aku tido weekend baru nie. Naik sembab mata aku. Nampak sangat mata aku tak bermaya bila ditatap.

Sebelum balik asrama, aku lepak kat library. Side magazine. Saja aku belek2 majalah Men Health. Nak tambah ilmu. Aku pun dalam proses mencantikkan postur badan. Mai sorang hamba Allah nie, berkata2 yang menggambarkan dirinya terlalu jumud. Berfikiran sempit. Kalau kita baca buku kesihatan, takkan nak tunjuk gambar orang berjubah. Kalau tajuk gaining you're back body muscle, takkan nak tunjuk orang berjogging. Come on...kita nie nak jadi pendidik. Open mind sikit. Jangan hukum orang berdasarkan apa yang kita tengok.

Huh...tak tahu aku nak cakap apa lagi. Kalau aku je, ade la yang tak kena. Ada je nak "paku", smash, itu ini. Huh...malas aku nak layan manusia2 macam nie. Nanti pegi sekolah, takok tu la dari mula sampai pencen. Jumud.

-KATA AKU-
"Bukan kata kau"

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih