Aku Nak Jadi Dak Setan

Huuuu~~~ Ape setan2 nie. Astaqfirullah Hal'azim~~~ (hehehehe) Aku baru tengok citer Lagenda Dak Setan. (agak ketinggalan di situ...hehehe) Sebelum nie aku de terbaca kat tenet pasal citer nie. Novel dier. Tapi tak baca sepenuh jiwa la. Baca gitu2 je. Sebab tak dapat ilham tuk mendalami cter nie. Tapi, hari nie lepas baca entry LUMUT, aku jadi tertarik nak tengok citer tu. (thanks LUMUT sebab menghairahkan aku tuk tengok citer dak setan nie...) Kebetulan data dvd citer tu de dalam hard disc aku yang aku copy dari mak sedara aku. Aku burn balik dalam dvd kosong. (bukan cetak rompak erk...sebab aku tak cetak citer nie gune printer...hek3...)


Then play back the story. Huhu~~~Lisa Surihani la...(keh3...mantooopppp...) Aku suker giler tengok dier berlakon. Suara dier...gerak geri dier...perhhhhhhh~~~mulus. (wakakakakka...giler...) Back to the main point. Jalan citer dier memang best. Aku layan. Sampai menjiwailah citer tu. Bahagia nyer...(hek3...) Citer jadi tak best bile watak Ayu yang dilakonkan oleh Lisa diganti dengan pelakon lain. Cit! Potong stim tol. Hilang syeikh aku layan citer tu. Keayuan Lisa tak dapat pelakon tu ganti. Aku terus layan jugak citer tu. Masih ade lagi ke laki yang macam Kasya tu kat dunia? Setia nak mampos.
 
Babak yang paling sedih bile isteri dier mati masa lahirkan anak dier. Sedey tapi tak nangis la. Sikit2 gitu.(hehehehe...) Kesimpulannya, aku memang layan citer nie. First yang aku tertarik dengan lakonan Lisa nie mase aku tengok citer Im Not Single. Gandingan dier dengan Farid Kamil. Lakonan diorang memang masyuk wa cakap lu. Sesuai dengan jiwa aku. Then, citer Cinta Semerah Stelleto. Gandingan diorang jugak. Pun masyuk. Latest, citer dak setan nie. Perhhhh...serasi r diorang berdua jadi pasangan kekasih. Macam de chemistry gitu. Ade tiga benda yang membuatkan aku terfikir lepas tengok citer tu.

1. Ade ke pasangan kekasih yang begitu romantik dan berkekalan sampai ke akhir hayat macam diorang tu? Imposible la aku rasa. Tapi tak mustahil kalau ada. Harap masa depan aku macam tu jugak. Bahagia sampai ke akhir hayat. (poyossss....hahaha)

2. Kenapa la masih ada lelaki yang bangang lagi tak berhati perut yang sanggup pukul bini dier tanpa belas kasihan. Layan bini macam binatang dan hamba abdi. Sanggup berlaku curang dengan isteri. Dah la dapat kawin dengan pompuan cantik mudah2 gitu je. Kot la dah dapat bini cantik sayang lebih ke...jaga dengan baik ke...Nie tak. Ko belasah dier sampai hilang anugerah kejelitaan pompuan tu. Bodoh tol suami yang macam tu. Bini cantik. Cukup sifat. Tak bersyukur. Duk menggatal dengan pompuan lain lagi. Dasar tamak.

3. Oh, alangkah bahagianya kalau semua manusia dapat kecapi kebahagian macam diorang tu. Cinta dan kasih sehingga ke akhir hayat. Walau apapun yang menghalangi mereka, mereka tetap tempuhi. Kalau dah jodoh, tak lari ke mana. (hahaha...) Malas nak ulas panjang2 yang no.3 nie.

Huh...aku nak tengok lagi citer nie nanti. Tak puas r tengok sekali. Aku rasa, aku nak jadi dak setan r. Nak jadi budak nakal. Nak jadi budak jahat. Sebab nyer, jadi dak setan leh dapat awek cun melecun macam Lisa Surihani. (wakakakakaka...) Dah la comey, manja lak tu. Perhhhh...hahahahhaa...Dah la...aku nak gi amik wuduk. Nak sembahyang taubat. Otak aku dah tercemar dengan keasyikan yang terlampau. (hahahahahaha...) 

Adiosss...

Ulasan

hamzah ian berkata…
gua first komen ke??
Zack Azrin berkata…
hoho...dh xde org len ke nk jd org ptama komen? hahahaha...ko perli aku ke bai? mntang2 ko nyer blog rmai pminat kan3...

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih