Hari Pertama Selepas Cuti

Yang indah itu bahasa, Yang manis itu kata, Yang tulus itu hati, Yang mulia itu peribadi. Salam sejahtera dan salam diskusi.

Dingin pagi nie dengan rahmat hujan yang diberikan Allah kepada makhluk-Nya di bumi Perlis. Jam telefon bimbit mempamerkan waktu 730 pagi. (pas subuh tadi aku sambung tido balik...) Dengan lemah gemalai a.k.a mamai aku melangkah ke bilik mandi. 845 pagi aku bergegas ke kelas sebab kelas mula pukul 9 pagi.Tak sangka aku orang pertama sampai kelas pagi tadi. (hahahaha...first time dalam sem nie aku sampai awal dari yang lain...keh3...)

Lecturer lambat masuk. Kelas pun berkunci. Tunggu la aku kat koridor. Agak lama la jugak bersidai kat koridor tu. Nasib baik hari hujan, dingin la jugak. 15minit lepas tu lecturer pun datang. Dengan confident nyer dier announce yang hari nie dier nak wat kertas soalan tuk final sem nie. So, wat keje masing2.  Apa lagi, kitorang melompat dengan girang nyer. Pagi2 lagi dah dapat durian runtuh. (hek3...) Duk la termenung dalam kelas tu. Adeh...tak leh tahan. Aku kuar gi koperasi. Lepas beli Utusan naik balik kelas.

Bebudak kelas makin surut. (dah la ramai tak mai...yang belah pun ramai gak...) Aku pun angkat kaki. Lepak tepi library (aku bukan ulat buku nak lepak library...) pekena nasi lemak ayam. Layan habis. Sementara tunggu kelas kul 11 pagi plak. Settle kelas kul 12 terus lajak cafe. (time lunch bai...) Lepas isi perut dengan nasi berlaukan sup sayur and ayam goreng, aku beransur ke bilik. Adehh...bilik agak berselerak. Baru sampai semalam, mane sempat nak kemas semua lagi. Ingat malam ni la nak settle kan semua.

Kelas selanjutnya pukul 2 petang. Sejam je kelas. Malas betol nak pegi. Sejam je pon. Kelas elektrik and elektronik. Settle kelas terus online. Blog walking kejap then update blog kesayangan aku nie. Fuh...harap aku gigih nak update blog nie. Nak jadi blogger tegar macam mula2 buat blog dulu. Ade blogger friends yang sporting and open mind. Layanzzz...Oklah, time nak siapkan assignment. Best luck to me. (hek3...)

-KATA AKU-
"Bukan kata kau"

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih