Rabu 22 September 2010

Pagi nie aku bangun awal. Kul 630 pagi. (kih3...) Aku tengok cermin. Mata sangat merah. Semalam tido kul 130. Mengkelebek blog kesayangan aku nie. Nak transform la kunun2 nyer. (hehehehe...) Terus ke bilik air mandi. Balik bilik, roomate aku dah belikan nasi lomak. Dalam hati aku kata buang tebiat pe dier rini. Pagi2 buta dah outing gi beli nasi lemak. Bleh plak die bolos sekatan pak guard. Arghhh...aku tak pedulik die nak buang tebiat. Yang aku pedulik nasik lomak yang die beli. (hek3...)

Lepas settle bekfast, aku mengatur langkah ke dewan besar. Perhimpunan organisasi bulan September. Diselit dengan majlis persaraan sorang lecturer dari Jabatan Kajian Sosial. Sampai dewan seawal 745 pagi. Mengambil tempat menunggu tetamu VIP datang. Macamana gamaknyer pengarah baru kampus aku. Bentak hati aku. Lambat tol tetamu VIP nie nak sampai. Mata aku dah ngantuk. Tak tertahan lagi. Aku amik posisi. Terlelap. Tersentap dek suara MC yang garau pekat umum ketibaan VIP.

Oh...Chinese rupernye pengarah baru aku kali nie. Time dier bagi ucapan, mak aiiiii...slow motion tol. Baget gentle. (kih3...) Tapi, bahasa Melayu dier kurang baik sket. Aku bleh faham lagi. Lepas je kat dewan besar, terus berkejaran ke astaka sebab de jamuan hari raya. Hoyeeeyyyy...dalam pikiran aku mesti banyak makanan. Huh...memang banyak tapi terhad. Apapun, aku kenyang. (time lunch, aku bedal mee sup plak...he3...) Tengah2 makan, aku dapat mesej, kuliah kul 1045. Terbantut selera makan.

Takkan ada kelas kot.....begitulah tanggungjawab bakal guru. (poyos...) Belajar dan bekerja tanpa mengira waktu. (bajet anggota keselamatan...kah3...) Nasib bek kuliah kejap je. Dah la petang nie de kuliah lagi. Adoiii...lambat nyer aku nak posting. Malas dah nak ngadap buku, kuliah dengan exam. Serabut2. Pas lunch, terus balik bilik nak siapkan presentation yang tergendala malam semalam. Nak present petang nie. Rushing giler.

Tengah asyik mengedit, dapat call kuliah petang nie batal. Assignment kumpul malam nie, esok baru present. Cis...penat aku rushing. Dapat berita baik macam tu, tutup assignment bukak tenet. Update blog. (hehehehe...) Adehhh...lama suda tak tengok blog2 member. Ok lah, nak lawat blog orang jap. Nanti aku update lagi.

Adiosss...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih