Doaku

 
Bismillahi Rahman Ni Rahim...

Ya Allah Ya Tuhan ku,
Ampunilah dosa2 ku...dosa kedua ibu bapa ku...
Dosa adik2 ku...dosa sahabat2 ku...
Dosa guru2 ku...serta dosa2 mereka yang telah kembali kepada-Mu.


Ya Allah,
Terangilah hati ku...bukakanlah pintu hati ku...
Lapangkanlah dada ku...lapangkanlah akal fikiran ku...
Permudahkanlah aku untuk memahami pelajaran yang ku pelajari...
Permudahkanlah aku untuk mencapai kejayaan di dunia dan di akhirat.

Ya Allah,
Tetapkanlah iman ku...teguhkanlah aqidah ku...
Semoga aku terus beriman dan beramal dengan ajaran agama-Mu.

Ya Allah,
Engkau tunjukkanlah yang benar itu benar...
Yang batil itu batil...
Semoga aku tidak terpedaya dengan dakyah musuh-Mu.

Ya Allah,
Sesungguhnya hanya Engkau Maha Mengetahui...
Hanya Engkau saja yang tahu kebaikan akan diri ku...
Berikanlah kebahagiaan dan kesejahateraan hidup kepada ku...
Kurniakanlah seorang hamba-Mu yang solehah untuk ku jadikan teman hidup...

Ya Allah,
Tunjukkanlah aku jalan yang benar...
Pandulah aku untuk membuat pilihan yang terbaik...
Jadikanlah aku seorang hamba yang soleh dan seorang anak yang soleh.

Ya Allah,
Hanya pada-Mu aku memohon dan meminta...
Makbulkanlah doa ku ini Ya Allah...

Amin...ya Rabbal A'lamin...

kumatkamit: sengaja aku kongsikan doa harian aku...semoga dimakbulkan Allah...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih