Feeling not well

Entah betol idak tatabahasa ingeris aku. Maaf yer, aku orang melayu yang hanya nasi menjadi makanan ruji aku. Bukan spaghetti mahupun makaroni. Hatta pizza hut sekali pun aku tak pernah jamah. Memang anak tekak melayu tol. Apa yang aku maksudkan adalah keadaan kesihatan aku beberapa hari nie. Since aku balik dari BIG, aku dah tak sedap badan. Nak kata perubahan iklim bukan nyer aku ke oversea. Over da state je pon.
 
 
However, (wah...speaking london lak...) mase BIG ritu pun aku dah tak sedap badan. Tak cukup rehat maybe. Mandi pun kurang and banyak outdoor activity. Berpanas dan berhujan sket2. Natijah nyer, sampai sekarang tak berapa nak sehat rasa badan aku nie. Esofagus aku dah rasa sempit. Perit rase. Sakit anak tekak bile telan air liur. Simptom2 bese orang nak demam.

Kalau aku kat umah, sah2 tengah tido atas riba mak. Mak la yang akan jaga aku. Even tak de la teruk mana sangat. Badan panas sket je. Tapi, mengalahkan orang sakit beranak. (hahahaha) Siyes, semua adik2 aku termasuk aku anak manja. Rapat dengan mak. Aku dengan abah kurang sket. Nak kata garang, dolu2 la. Sekarang garang tu dah turun kat aku. Adik bongsu aku kalau wat silap sket je, surely buta2 makan jerkah aku.

Back to our stoly. Kapla la aku pun ada sket sakit. Actually bukan sakit tapi pening. Rasa melayang2. Ringan je. Macam kapla orang kene 'ice'. Nak kata aku terperuk dalam bilik, tak jugak. Setiap petang aku turun jog. Hurmmm...aku nie susah nak sakit tapi kalau dah sakit payah la nak baik. Nasib duk merantau. Kalau kat umah, huh...bagai2 ragam aku. Maklum la, mak terchenta jaga. Sayang mak. Oh yaaaa...baru aku teringat. Semalam aku kene hujan. Mase keluar gi gunting rambut. Yaaa...absolutely correct.
Huhu...patut la bangun pagi tadi badan rasa lain macam. Kapla pun ada ringan2 sket. Anak tekak ada sikit2 sakit. Hidung ada itu sempit juga mau bernafas. Paling aku rimas, hidung nie ha. Adeh...susah nak bernafas. Nak kata selesema, tak de hingus. Tapi, gaya2 nak selesema tu dah ada. Malas nyer nak makan medicine. Rasa nak balik umah je. Nak mak jaga. Hoho...jap gi nak call mak lah. Rindu bangat sama dia. Seminggu dah tak call.

Hurmmm...takat nie dulu. Nanti aku update n3 baru erk. Jage diri baek2 erk kawan2. Minda yang cerdas datang nyer dari tubuh badan yang cergas. (hahahha) Sempat gi tiru ayat Dr. Fadhilah Kamsah. Byeee...

Ulasan

adwafarahin berkata…
org tepeng dtg singgah nie! hehe
btw i came here i n i followed u okeh!
hepi blogging! =)
Zack Azrin berkata…
adwafarahin:
hehehe...tq3...pls welcome...
wat mcm blog sndirik erk...
hahahhaha...
tq 4low blog z...
jgn luper komen2 erk...

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih