Hujan dan ubat

Malam nie hujan lagi. Dingin je rase. Tapi, badan terasa panas. Aku letakkan belakang tangan kat leher aku. Terasa kedinginan titis2 halus peluh dan suam2 kuku suhu badan. Aku capai henpon terus dail nombor fon mak.

tuttt...tutttt...tutttt...preekkkkk...(hehehe)

Lembut sapaan suara mak. Salam mak aku jawab.


Mak: Along sihat ka? (mak macam tau2 je aku tak sihat)
Aku: Ermmm...(malu2) Rasa nak demam r mak. (nak bermanje2 jap dgn mak)
Mak: Haaa...itu la kamu. Tak jaga kesihatan.
Aku: Orang dah jaga kesihatan la mak. Dah nak sakit orang nak wat camne.
Mak: Kamu dah makan ubat?
Aku: Belom. Tunggu esok la. Kalau esok rase tak sedap badan jugak baru makan. (takut nak makan ubat sebenarnyer...hehehe...)
Mak: Sebelum demam la makan ubat. Dah demam susah nanti nak baik. Kamu tu bukan mak tak tahu. Susah nak makan ubat. (alaaa...mak dah tahu aku takut makan ubat...hehehe)
Aku: Yela2...nanti orang makan ubat. Mak sihat?
Mak: Mak sihat. Abah ja demam. Semalam repair lubang bilik air tersumbat. Hari nie demam la sakit urat.
Aku: Hurmmm...dah tu, abah dah gi klinik? Dah makan ubat? (kesian abah...abah dah tak kuat macam dulu...selalu sakit2...)
Mak: Sebelum mak pi keja mak dah bagi abah makan ubat.
Aku: Oooo...adik2 sehat mak? (kunun2 abang mitali)
Mak: Adik2 sehat.

Tulah sebahagian gebang2 aku dengan mak. Hurmmm...lepas rindu aku kat mak. Adoiii...tak larat nyer badan. Nak gi makan panadol. Pastu nak tido. Tak larat sangat. Kawan2 jage diri erk. Jage kesehatan. Aku out dulu.

Adiosss...

kumatkamit: memang masyuk r lagu p.ramlee time2 ujan macam nie...hehehe

Ulasan

adwafarahin berkata…
heee comelnye kamu manje2 ngan mak!
samela adwa pon klu tepon mak lebey kurang cmnie la perbualan ktorang hehe
tetibe rindu plak kat dorang T_T
kamu! jgn lupe mkn ubt yer!
semoga cpt sembuh!
^_^

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih