Kerna Kau Cukup Indah

Huhu...salam pada semua reader blog aku. Kadang2 terasa bahaya gak ade silent reader nie. (hek3) So, kne berhati2 dalam bercerita. (hahaha...poyo tol...) okeh2...tak nak citer panjang. Just nak update sket pasal program anak angkat yang berlangsung selama 3 hari lepas. Apa yang aku bleh katakan...TERBAEK wookkk...

Aku memang terasa macam aku duk kat kampung betol. Suasana memang totally kampung. Kawasan kampung tu memang agak jauh dari bandar besar. Tapi, cukup dengan keindahan dan suasana kampung yang selama nie aku rindui. Sebab apa aku rindu? Rumah aku pun kampung jugak. Sebabnye, suasana kampung tu memang betol2 kampung.

Macamana aku nak cakap pun aku tak tahu. Tapi memang best lah. Mak, ayah dan adik laki kembar aku pun baik2. Diorang memang menantikan kedatangan kami. Baru tadi mak call aku mintak gambar. Sebab anak kakak teringat kami. Walaupun  baru knal, diorang dah mesra dengan kami. Mane tak nyer, aku dengan Shahrul (member seangkat) rajin layan budak2 tu. Yang perempuan nama Rabiatul Adawiyah yang laki lak nama Zaini. Kitorang panggil Along.

Huhu...aku tersenyum sendiri bila teringat diorang. Diorang cepat mesra. Especially Rabiatul Adawiyah. Manja sangat dengan kitorang. Along lebih pendiam sket. Walaupun pendiam, dier tak kesah naik moto sekali dengan kitorang g jalan2 pusing kampung. Siap jadi pemandu pelancong pada kitorang lg. Tak puas rasa merasai suasana kampung. Rasa macam nak kunjung lagi.

Kerna kau cukup indah. Yeahh...itu yg dapat aku gambarkan kampung tu. Insya-Allah, kalau ada kesempatan dan kelapangan aku dan kami akam berkunjung lagi ke sana. Aku rasa macam dah tak dapat nak sambung lagi entry nie. Entah. Tapi...nanti aku sambung balik. (tetibe teringat Rabiatul Adawiyah and Along.)

Adiosss...

kumat-kamit: entry lnjut pasal prgram nie berserta gambar nanti aku upload.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih