Lama tergantung pergi sekejap

Dah lama kot aku tak update blog kesayangan aku nie. Bukan ade yang baca pun kan? Walaupun visitor hit menunjukkan peningkatan. (hahaha) Just wanna share with you all about my crazy fucking busy lately. (hahaha) Semuanya sebab keje last minit. Tiap2 sem macam nie. Last baru nak wat. Bak kata sorang pensyarah aku, sebab tak pernah nak wat refleksi la yang menyebabkan bende sama berlaku. Tak berlaku pembelajaran.


Dan disebabkan dier terlalu reflex dengan keje dier, kitorang student dier kene buat refleksi setiap sesi pembelajaran dier. Hadoiii...mampu ke nak buat semua? Jawapannya TIDAK. Yang mana dan je aku buat. More to tak dan la kan. (hahaha) Kesimpulannya, tak semua keje mampu kita lakukan. Ada batasan jugak. Semuanya berasaskan kepada kemampuan diri. Kalau semua nak perfect sapa nak jadi abnormal. (hahaha)

Srrrruuuuupppp...ahhhh...sedap la pulok susu aku bancuh malam nie. (hehehe) Sekarang jam menunjukkan 2.05 pagi. Masih gigih menaip entry nie. Kesian my lovely mata terpaksa berjaga sebab aku. Sebenarnya aku baru habis kemas2 pakaian. Esok aku dah nak pegi camping unit beruniform. 4 hari 3 malam kat Pusat Latihan Kokurikulum Timah Tasoh, Perlis. Hurmmm...terpaksa berpanas berhujan la pulak. Apa pun ia tetap akan me-release-kan tension. Lari sekejap dari keserabutan keje.

Lepas aku selesai kemas pakaian and buh dalam beg, aku jeling kat loreng yang sedia tergantung sejak 3 hari lepas. Haiiii loreng. Dah lama aku tak sarung ko. Rindu rasa nak sarong ko balik. Lari anak dalam semak belukar. Berhujan panas. Berlumpur berdebu sama2 dengan ko. Dah lama debu lapang sasar tak bertempek kat ko. Apa nak wat, baru je bersemangat nak sarung ko, dah ade halangan. Terpaksa la aku simpan ko balik.


Rasanya dah sampai masa tuk melelapkan sang mata. Sehingga kita berjumpa lagi 4 hari akan datang. Take care guys.

kumatkamit:
*kita kene sedar siapa diri kita.
*tak semua orang suka diri kita seadanya.
*jangan terlalu menaruh harapan pada seseorang.
*jangan sombong sekiranyanya diri kita menjadi tumpuan ramai.
*walau pun diri kita friendly dengan orang, tapi sedarlah tak semua orang boleh friendly dengan kita.
*kalau muka ko macam muka pecah rumah, tak payah la nak memilih yang segak, yang jelita, yang manis.
*berpijaklah pada bumi yang nyata dan sedar di mana kedudukan ko.

Ulasan

mohdikram berkata…
manusia cuba kejar kesempurnaan walaupun tahu tiada kesempurnaan dalam manusia. hahah!

go abg loreng!!
Zack Azrin berkata…
@ mohdikram:
betoiii...manusia tahu yg stiap mkhluk itu tidak smpurna...
tp ttap mcari kesempurnaan...
btapa tamak nya manusia...
hahaha...

abang loreng? hehehehe
Afzainizam berkata…
★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★


Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami. Salam sebuah persahabatan salam satu perkenalan dari blog kami... Moga kami mendapat maklum balas dan respont yang baik dari blog anda...

mmg betul lahhh manusia tak sempurna serba kurang

ni baju loreng tu ko nak simpan .... tapi baju loreng iteww mahu ko memakainye selalu....

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih