4 hari sebagai mangsa banjir



Hari nie hari ke 4 aku terperangkap kat pulau IPG nie. Walaupun semalam ada tanda2 positif keadaan banjir kat Kangar nie semakin surut. Tapi masih ada 1-2 tempat yang masih digenangi banjir. Aku totally terputus hubungan. 2 hari aku tak keluar hostel. Tak tahu bagaimana keadaan kat luar. Hanya mengetahui perkembangan melalui internet dan tv je.

First time aku jadi mangsa banjir. Huhu...tak tahu nak cakap ape. Tapi alhamdulillah, hari kedua kitorang dah dapat bantuan makanan sehinggalah sekarang. Baru aku tahu betapa mewahnyer menjadi mangsa banjir. Makanan banyak. Kalau tak banjir jangan harap aku nak dapat makan makanan sampai kenyang sangat2. Walaupun hanya berlauk sardin dan telur rebus. 2 bungkus sudah pasti sekali hadap. (hahahaha)

Tapi makanan nie sampai tak menentu. Macam hari kedua makanan smpai agak lewat. Tengah malam baru sampai. Tu pun tetap hadap 2 bungkus. Lapaq kot. Semalam tengahari ok la kul 1 lebih baru sampai. Malam lak kul 10 lebih baru sampai. Yang seronoknya, bila da ramai member yang saling tolong menolong mencari makanan untuk terus hidup. (cewwah macam darurat sangat kan...hehehehe)


Nikmat makan beramai2 bersama2 member tak dapat aku gambarkan. Memang tak dapat aku lupa ah memori banjir kat hostel nie. Memang best. Makanan yang sikit sama2 dicubit dirasa bersama. Terasa muhibbah sangat. Semalam aku sempat contact dengan member UiTM Arau. Diorang memang totally terputus hubungan dan bekalan makanan. Kesian aku dengar.

Makanan semua student beli sendiri. Tak ada bantuan. Malam tadi pihak UiTM sediakan biskut. Takkan pihak luar tak bagi bantuan? UiTM jugak mengalami nasib yang sama macam IPG. Kepulauan. Tapi UiTM tu pulau nyer lebih besar la sikit. Atas bukit. Aku kat sini makanan sampai lebih2. Nak aku hulur, jauh la plak. Ermmm...ak hanya dapat doakan diorang selamat dan dapat bantuan makanan.

Gambar banjir yang aku sedut2 nanti aku upload. Nak pergi cari sesuap sarapan pagi jap. Love u guys.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih