Orok dan duduk...ngeriiii

Berderau darah aku di petang Sabtu nie. Macam2 tragedi yang berlaku yang tak aku sangka2. Hari nie, 2 tragedi atau situasi yang membuatkan keberanian aku nie tergugat. Huhu...serious aku cakap. Hati kering aku nie tetiba jadi basah. (hahahaha) Let me story mory to you all eh.

Tadi aku pegi cuci umah sewa yang bakal aku dan member2 aku tinggal mulai semester depan. Apasal awai sangat basuh? Sebab nyer sewa umah dah jalan. Bulan nie kitorang dah start bayar sewa umah. Tu sebab yang paling utama kenapa basuh umah awal. Yang kedua, sebab kitorang nak masukkan barang2 kitorang sebelum cuti sem nie. Malas nak tinggal2 barang kat hostel lagi. Tahun depan datang terus masuk rumah. Tak payah penat2 nak kemas lagi dah. Yang ketiga, sebab baru lepas banjir. Rumah tak ade la teruk sangat. Ade la sikit2 lumpur tu. Sikit je. Sebab belakang rumah ade sungai. May be sebab sungai tu la rumah kitorang berlumpur sikit.

Mase kemas rumah tadi, aku dengan member aku berdua je sampai dulu. Yang sorang lagi lewat sikit. Mase  member aku angkat tikar getah yang tenggelam tu, dier jumpa ular. Katanya anak ular. Aku gi tengok. Hujung badan ular tu terjongkit. Warna kekuningan. Tak nampak kepala. Kepala dier flat sama je dengan badan. Kattepi badan dier ade belang2 sampai ekor. Aku cakap lintah kot. Sebab aku tak nampak kepala dier. So, aku dengan dier usaha masukkan dalam bekas plastik nak buang kat luar umah. Guna batang penyapu. Balik tadi, member aku suh search kat Google ular orok2. Mak aiiiii...serupa. Aku bukak wikipedia. Berderau darah aku. Kalau kene patuk, habis tisu2 hidup dan organ2 dalaman tidak berfungsi. Kalau kurang 2 jam mau arwah kalau tak pegi hospital. Huhu...lembik kepala lutut aku kejap. Tu yang pertama.

 ular orok2 nie jugak sama spesies dengan ular kapak...

 kerosakan tisu hidup...




 Ular orok-orok mempunyai bisa yang amat toksik dan mampu memusnahkan tisu hidup.







 ingat rupa ular nie...hati2...
Sumber: DI SINI.

Yang kedua tengah aku search2 ular orok2 tadi, terjumpa gambar yang ngeri sangat. Punggung terbelah. Huhu...sekali lagi kepala lutut aku lembik. Dari pembacaan aku kat web tu, punggung budak tu terbelah masa guna tandas duduk. Dia mencangkung kat atas tandas duduk tu. Hadoiii...aku pernah wat kerja2 cangkung atas tandas duduk nie suatu ketika dulu. Sebab dari kecik aku tak besa guna tandas duduk nie. Tak puas. Tandas cangkung memang layan habis r. (hahahha) Aku memang tak selesa kalau guna tandas duduk. Entah. Macam tak layan je duduk mase buang air besar. Kalau ade tandas cangkung dengan duduk, aku lebih prefer tandas cangkung. Tandas duduk aku gune nak pancut kencing je. (hehehe) berderau darah aku dua kali hari nie. Nasib baik la mase aku cangkung atas tandas duduk tu tak terbelah or pecah. Kalau tak...mau mati aku tahan sakit. Korang tengok jela gambar tu. Ngeri dowh!!!! Aku tak berani nak cangkung atas tandas duduk lagi. (hehehehe)





arghhhh...ngeri3....
Sumber: DI SINI.

Greeee...greeee...terketar2 aku tengok semua nie. Ngeri dowh. Serius aku rasa ngeri. Wahai Zack Azrin, beringatlah kamu akan bahaya. Dah la kamu tu lemah. (hahahha) Betol, aku betol2 lemah kalau bab2 sakit nie. Aku memang tak tahan sakit. Harap aku dijauhkan dari perkara2 macam nie dan macam lain. (hek3...)

Ulasan

ousna90 berkata…
Ya Allah..terkejut aku weyh..ok..aku baru taw yg ulaq tu bahaya gila..
Abir Abhar berkata…
thanks singgah ! wee
Zack Azrin berkata…
sam2...tq gak sbb singgah blog zack nie...=) jgn sedey2 erk...
nainmz berkata…
mengerikan...

Catatan popular daripada blog ini

SANGAP

Indahnya UPSI, Untungnya IPG

Selingkar Kasih